علی پروین: به نکونام فرصت دهید جوانمردی و شاهی در فینال تپانچه ده متر صعود حق شناس به نیمه نهایی تکواندوی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ماجرای کلاهبرداری عجیب از اموال علی انصاریان توسط نزدیکانش | ننه علی تهدید به قتل شد + جزئیات استقلال - الغرافه در حضور ۸ هزار تماشاگر! تاریخ و ساعت بازی منچستریونایتد و لیورپول در لیگ برتر انگلیس | جنگ بزرگ هلندی‌ها در جزیره درباره دو مدال نقره روز دوم کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس پرسپولیس تعطیل شد اخطار لالیگا به بارسلونا درباره اولمو سانچو؛ جدیدترین خرید چلسی علی نعمتی هم به تیم ملی رسید استرلینگ ستاره جدید آرسنال رفیعی جایگاهش را در پرسپولیس پس گرفت پرسپولیس با نظر چه کسی مهاجم جذب می کند؟ استقلال و معضلی به نام محمدی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و آتلانتا| جشنواره گل در شب حضور مهدی نتیجه بازی پرسپولیس و فولاد+ ویدیو گل‌ها(۹ شهریور ۱۴۰۳)| اولین برد مقابل آقا یحیی ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و فولاد(۹ شهریور ۱۴۰۳) شروع کابوس‌وار ستاره اسپانیایی در آرسنال پاشازاده: برکناری نکونام خنده دار است
سرخط خبرها

تاریخ و ساعت بازی منچستریونایتد و لیورپول در لیگ برتر انگلیس | جنگ بزرگ هلندی‌ها در جزیره

  • کد خبر: ۲۴۸۳۵۶
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
تاریخ و ساعت بازی منچستریونایتد و لیورپول در لیگ برتر انگلیس | جنگ بزرگ هلندی‌ها در جزیره
ورزشگاه اولدترافورد در آخرین بازی هفته سوم لیگ برتر میدانی تازه برای دو سرمربی هلندی منچستریونایتد و لیورپول خواهد بود که جنگ قدیمی خود در هلند را این‌بار در لیگ جزیره دنبال کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اریک تن هاخ و آرنه اسلوت از ساعت ۱۸:۳۰ یکشنبه، ۱۱ شهریور رقابت خود را در بزرگترین مسابقه هفته سوم لیگ برتر آغاز خواهند داد، رقابتی که شروع آن به زمستان سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد، جایی که شاگردان تن هاخ در آژاکس میزبان پی‌اس‌وی آیندهونی بودند که یک مربی تازه‌کار به نام اسلات را روی نیمکت خود داشت.

آن مسابقه با برتری پی‌اس‌وی به پایان رسید تا شاگردان اسلات در صدر جدول با آژاکس هم‌امتیاز شوند، اما کرونا مانع از ادامه ماجراجویی اسلات و تیمش شد و ۲ هفته بعد از برد در خانه آژاکس، آن فصل لیگ هلند به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده و در نهایت ناتمام ماند. تن هاخ فصل ۲۲-۲۰۲۱ زمانی که اسلوت به فاینورد آمده بود، انتقام آن شکست را گرفت و در هر دو بازی رفت و برگشت لیگ برابر فاینورد پیروز شد و در انتهای آن فصل هم پس از قهرمانی در هلند، هدایت منچستریونایتد را به عهده گرفت. در غیاب او، اسلات توانست در سال ۲۰۲۳ با فاینورد قهرمانی هلند را کسب کند و یک سال پس از آن پیشنهاد هدایت لیورپول را پذیرفت تا حالا دوئل قدیمی دو سرمربی هلندی این‌بار در لیگ جزیره از سر گرفته شود.

اسلات، راضی از میراث کلوپ

تجربه کوتاه اسلات در لیورپول تا به اینجای کار بسیار راحت‌تر از آن چیزی بوده است که تن هاخ در ۲ سال و نیم گذشته حضورش در لیگ انگلیس پشت سر گذاشته است. لیورپولی‌ها تا به اینجا با سرمربی جدیدشان ۲ برد برابر ایپسوچ و برنتفورد کسب کرده‌اند و جو آرام و مثبتی بر اردوی این تیم سایه انداخته است. این شرایط با وضعیت پر هرج و مرجی که تن هاخ در شروع هر ۳ فصلش با یونایتد داشته کاملا تفاوت دارد. سرمربی هلندی یونایتد در فصل ۲۳-۲۰۲۲ کارش در لیگ جزیره را با دو شکست برابر برایتون و برنتفورد آغاز کرد. فصل گذشته هم او با وجود برتری در هفته نخست مقابل ولورهمپتون، در گام دوم برابر تاتنهام شکست خورد. این اوضاع این فصل هم برای شیاطین سرخ ادامه داشته و آنها با وجود برتری برابر فولام در هفته اول، دومین بازی خود را به برایتون واگذار کردند.

البته در مقایسه عملکرد این دو مربی هلندی باید به اوضاع متفاوت تیم‌هایشان هم اشاره کرد. اسلوت پس از یورگن کلوپ وارث مجموعه‌ای شد که از نظر ساختار باشگاه و همچنین تعادل در جمع بازیکنان اوضاع به مراتب خوب و با ثباتی را پشت سر می‌گذارد. آنها فصل پیش را در رتبه سوم به پایان رساندند و در هفت فصل از هشت فصل گذشته به غیر از یک قهرمانی و دو نایب قهرمانی در لیگ انگلیس، پای ثابت لیگ قهرمانان اروپا هم بودند.

در مقابل، تن هاخ در سال ۲۰۲۲ وارث تیم یونایتدی شد که فصل قبل از آن بدترین جایگاه خود را در لیگ برتر کسب کرده بود و تفاضل گل صفر را به دست آورده بود. او همچنین در ترکیب نفرات تیمش بازیکنان مشکل آفرینی مانند کریستیانو رونالدو و آنتونی مارسیال را داشت و چالش‌های فراوانی را با نفرات حاضر در فهرست تیمش پشت سر گذاشت. با این حال، او پنج پنجره نقل و انتقالات برای ساختن تیم مورد نظر خود فرصت داشته است و مالکان تیم هم ۲ فصل گذشته از هیچ هزینه‌ای برای تقویت تیمشان دریغ نکردند. با این حال، فصل گذشته یونایتد بدترین نتیجه خود را در تاریخ لیگ برتر گرفت و در کنار به پایان رساندن لیگ در رتبه هشتم، تفاضل گل منفی هم در کارنامه این تیم ثبت شد.

فاجعه نقل و انتقالاتی تن هاخ

یکی از انتقاد‌های مهمی که به تن هاخ می‌شود، ناکارآمدی خرید‌های بزرگی بوده است که او در شیاطین سرخ انجام داده است. مربی هلندی علاقه زیادی به جذب بازیکنانی داشت که قبلا با آنها در آژاکس سابقه کار داشته است. در واقع، او ۳۲۸ میلیون دلار را تنها برای بازیکنان سابق آژاکس هزینه کرده است، اما بسیاری از این خرید‌ها بد از کار درآمدند.

آنتونی یک فاجعه تمام عیار بوده است، یکی از بدترین خرید‌های تاریخ لیگ برتر که با ۱۱۱ میلیون دلار به یونایتد آمد، اما عملکردی چنان ناامیدکننده داشت که در هفته‌های گذشته و زمانی که یونایتد خواهان واگذاری او شده بود، هیچ تیمی حتی به صورت قرضی هم برای جذب این بازیکن برزیلی وارد میدان نشد.

میسون مانت، دیگر خرید بد تن هاخ بود که به دلیل مصدومیت تقریبا تمام فصل گذشته را از دست داد و این فصل هم دوباره با آسیب‌دیدگی همسترینگ روبه‌رو شد تا ۶ هفته دیگر را هم از دست بدهد. این ماجرا در حالی است که تن هاخ هنگام خرید او اشاره کرده بود که مانت در کارنامه بازی‌اش سابقه مصدومیت بزرگی را نداشته است.

آندره اونانا و راسموس هویلند هم دو خرید بزرگ دیگر یونایتد در دوران تن هاخ بودند که با وجود درخشش‌های گاه و بیگاه، هیچوقت عملکرد ثابتی نداشتند. انتقال‌های قرضی شیاطین سرخ هم با ناکامی همراه بود، ووت وخهورست، مهاجم هلندی بدون گل یونایتد را ترک کرد و سفیان امرابات هم بدون اینکه به کار شیاطین سرخ بیاید، این تیم را ترک کرد.

اوضاع متفاوت هلندی‌ها در دوئل بزرگ جزیره

در مصاف دو تیم بزرگ فوتبال انگلیس، تن هاخ نیاز بیشتری به کسب برد احساس می‌کند. مسابقه در اولدترافورد است و شیاطین سرخ اگر می‌خواهند این فصل در بین مدعیان قرار بگیرند باید در چنین مسابقاتی موفق به گرفتن نتیجه شوند.

در طرف دیگر میدان، اسلات برای بردن تحت فشار کمتری است، اما پیروزی مقابل یونایتد او را بیشتر از قبل محبوب هواداران خواهد کرد. جالب اینجاست که پس از باب پیزلی در سال ۱۹۷۵، هیچ سرمربی با لیورپول اولین دیدار خود در لیگ برابر یونایتد را نبرده است و اسلات فرصت دارد تا پس از چند دهه این عملکرد را تکرار کند. در واقع هیچ کس انتظار ندارد اسلات همان میراث کلوپ را از خود به جای بگذارد، اما این مسابقه فرصتی برای شروع خوب او به عنوان جانشین مربی محبوب آلمانی و همچنین طولانی کردن روند شکنجه یونایتد برای یافتن سر الکس فرگوسن بعدی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->